onsdag 26. mars 2008

Norskøkt 26.mars 08

Flyr til hytta med helikopter.

Rune Helleland flyr til hytta og parkerer fint og pyntelig utenfor hytta i Sirdal. Denne saken har det blitt mye diskusjon rundt. Helleland kommer med flere goe argumenter får hvorfor han gjør det. For det første understreker han at han bruker det som transportmiddel, frakter både familie og ski, men han flyr kun alltid over der hvor der er trafikk for ikke å forstyrre andre. Han uttaler seg også om at lufta er fri for alle. Han peker på at han også kan være til hjelp for folk i fjellet, trenger noen hjelp kan han være lett på plass ved hjelp av helikopteret.

Helleland forteller også at helikopteret bruker like mye bensin som en bil og mener derfor det ikke er noe miljø-betenkelighet ved å bruke helikopteret.

Min personlig mening om denne saker er at jeg ikke ser noe problem i at Helleland kan fly til hytta i Sirdalen. Lufta er faktisk fri for alle og så lenge ingen kan understreke helt sikkert at det er i veien for andre ser jeg ingen grunn til at Rune ikke skal kunne fly til Sirdal. Det kan jo også være fordel med at han kan være til hjelp ved nødsituasjoner. Det ser heller ikke ut til å forurenser noe særlig mer enn biler så hvorfor ikke fly?

Kommentarene om dette debattinlegget viser at det er delte meninger om denne saken, men jeg finner mange som synes det er helt i orden, og til og med en praktisk løsning. Det viser også tegn til litt misunnelse, noen som er litt negative som egentlig skulle ønske de hadde det selv. Jeg kan godt forstå de som mener dette er en bra og praktisk løsning. Selv kunne jeg gått tatt i bruk helikopter på den måten viss jeg hadde muligheter til det.

2 kommentarer:

Tina sa...

Bra skrevet Janne! Jeg er veldig enig med deg, ser ikke noe problem i å fly til hytten!;)

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Notebook, I hope you enjoy. The address is http://notebooks-brasil.blogspot.com. A hug.